Lezing over sekse, gender en christelijk geloof

Onze samenwerkingspartner Oud-katholiek EIndhoven verzorgt op donderdag 20 oktober een lezing over gender en geloof.
Inleider Marco Derks zegt over de inhoud van de avond:” We verkennen wat we bedoelen met begrippen als gender en sekse, en hoe we in dat opzicht naar onszelf en naar anderen kijken.
We proberen te begrijpen waarom er momenteel veel over gender gediscussieerd wordt in de samenleving, en welke rol christelijke kerken en groepen daarin spelen.
En we gaan op zoek naar een antwoord op de vraag: Wat hebben de bijbel en de katholieke traditie ons te vertellen over gender?
En hoe kleurt ons genderbewustzijn hoe wij die bijbel en traditie lezen.”
handen
Marco Derks is assisterend pastor van de oud-katholieke parochie van Gouda en heeft als queer theoloog veel geschreven over religie, seksualiteit en gender.

Donderdag 20 oktober, 19:30 uur
Maria Magdalenakerk, Boschdijk 354, Eindhoven