NAAMBORDJE

In de aankomsthal van het vliegveld staan vaak taxichauffeurs met een naambordje. Ze komen iemand ophalen, en een naambordje is een effectieve manier om de aandacht te trekken. Ik zag een vrouw met een bordje op een stok, en daarop stond de naam van een kerk. Ik sprak haar aan, ik zie dat u van een kerk bent. Ja ik ben dominee zei ze, en we komen leden van onze partnergemeente uit oost europa ophalen. Ik zei dat ik ook dominee ben en luchthavenpastor. En toen kwam er een leuk gesprek over hoe zinvol het is, om ontmoetingen te hebben met mensen uit een ander land. Die hebben een andere kijk op de samenleving, en ook op geloven. En dat is heel inspirerend. Het maakt dat je zelf op een veel bredere manier gaat kijken. Ik heb ze veel mooie ontmoetingen toegewenst. Later dacht ik na over dat naambordje. Ik ga niet over straat lopen met een bordje op een stok, waarop staat dat ik van de kerk ben. Maar op het vliegveld kan dat kennelijk wel.

Mirjam van Nie