Evensong 24 december

om 16.00 uur in de Catharinakerk

De Evensong in december zal traditiegetrouw bestaan uit Lessons and Carols.
Gezongen worden bekende kerstliederen uit de Engelse traditie:
Once in royal David’s city; Up! Good Christen folk, and listen; Adam lay bounden; Sussex Carol: On Christmas night; Tomorrow will be my dancing day; Voici la nouvelle; Nowell sing we en Ring Christmas Bells.

Als samenzang klinken:
O kom, o kom Immanuël; Unto us is born a Son; O come, all ye faithful en Hark! The herald-angels sing.

In de lezingen horen we van de geboorte van Christus, de komst van de nieuwe mens. Het is een teken van licht en leven in een donkere nacht en duistere wereld.

De Evensong, Lessons and Carols is op zondag 24 december, 16.00 uur in de Catharinakerk.

Dan ook een oproep: Meer dan ooit zijn nieuwe koorleden zeer welkom en ook hard nodig om de evensongs op langere termijn mogelijk te blijven maken. Daarom een uitnodiging aan wie graag vooral Engelse Hymnes en koormuziek zingt om (een paar keer per jaar) met de Capella mee te zingen. Wie interesse heeft kan het melden bij
Bert Jan van Haarlem, tel. 040 2366339, mail: bjvanh57@gmail.com